Problemen met aankopen of juist behoefte aan meer informatie over de Google Play Store? Een aankoop gedaan via de Google Play Store of in een app (in-app aankoop) en er is iets misgegaan en je wilt graag je geld terug maar de aanbieder werkt niet mee? Vervelend toch? Dan is er gelukkig een oplossing. Google heeft een uitgebreide pagina met informatie hoe te handelen bij dit soort gevallen, waar Google de terug-betaling (meestal) voor haar rekening neemt indien de aanbieder niet meewerkt. Uiteraard heeft dit dan (gelukkig) gevolgen voor de aanbieder van de app. In Nederland vallen dit soort aankopen onder “Wet Koop op afstand “en biedt de consument de mogelijkheid om binnen 7 werkdagen de koop alsnog ongedaan te maken en het geld moet worden teruggestort.

Op de Google Play Store infopagina kan tevens info gevonden worden over:

  • Aan de slag met Google Play Store (Algemene info over de Google Play Store)
  • Google Play Gebruiken (Hoe de Google Play Store te gebruiken)
  • Kopen & Downloaden (Informatie over het aanschaffen en downloaden van Apps, Muziek, Games, Boeken, Films & Apparaten)
  • Apparaten Beheren (Informatie over het beheren van jouw Android apparaten)
  • Account & Wachtwoord (Informatie over jouw account en wachtwoord
  • Teruggave & Retour (Informatie over teruggave & retour beleid)
  • Problemen Oplossen (Informatie om diverse problemen opgelost te krijgen)
  • Help op Producttype (Meer specifieke informatie over de Google Play Store diensten)