Tja, vol spanning eraan begonnen maar al snel heeft de spanning plaats gemaakt voor stevige teleurstelling.

Het leek een leuke review te gaan worden en helaas moest er zelfs eerst betaald worden om de app van Eurosport te kunnen testen. Dit terwijl er toch echt in de app staat dat je eerst kunt proberen….. niet dus. Dit was dus al een valse start waarmee de toon is gezet. Vanaf dit moment tijdens het reviewen kwamen er helaas meer negatieve punten naar voren dan positieve.

Postitief

Het positieve deel in deze review is dat de app werkt. Ook de koppeling met de Chromecast (wat mij betreft standaard moet zijn dezer dagen) blijkt goed te werken al was ook hier weer een puntje van verbetering te vinden. Je betaald netjes eerst een maandbedrag om (te mogen testen) aan de slag te kunnen maar daarna blijft chromecast zeggen dat er geen verbinding mogelijk is wegens restructies. Typisch een gevalletje van dat de app niet in staat is om direct het abonnement te lezen. Dus dan maar de app gereset en jawel hoor daarna kon er toch echt gestart worden. Zucht.

Helaas

Daarna weer vol goede moed aan de slag gegaan al sloeg, ja alweer, de stemming al gauw om na een drietal programma’s geselecteerd te hebben. Nu komen echt de tekortkomingen van niet zo zeer de app maar eerder Eurosport zelf naar voren. In het kort, je betaald om content te kunnen streamen (live of on-demand) en dan krijg je alsnog bij de on-demand videos reclame te zien. Waarom? Er is toch betaald om content te kunnen bekijken beste Eurosport? Dan willen we zeker! geen reclame meer tegenkomen.

Maar er is meer… als je dan eindelijk een aflevering hebt gevonden die je graag wilt terugkijken dan volgt al snel de volgende teleurstelling. Als je een aflevering hebt geselcteerd is het niet zo dat je dan ook de content te zien krijgt die samenhangt met die aflevering. Dit klinkt vreemd maar werkt wel zo. We wilden graag skispringen terugkijken en kregen eerst een uiteglopen aflevering van snokker te zien en dit bij een on-demand aflevering???

Professioneel

We mogen toch verwachten dat een professionele organisatie als Eurosport het toch voor elkaar krijgt om de afleveringen passend te krijgen? Wat is anders de reden om een on-demand aan te bieden? Nu moest er nog gezocht worden naar de content die we graag wilden bekijken. Slordig, erg slordig!

Dan de volgende teleurstelling, de hoeveelheid die je kunt terugkijken en wanneer… Ook hier laat Eurosport weer een grote steek vallen. De hoeveelheid die je kunt terugkijken (tot max 30 dagen na de eerste uitzending) valt tegen en waarom maar 30 dagen kunnen terugkijken? Het is 2017, opslag is geen luxe meer tegenwoordig toch?

Conclusie

Voor dit alles betaal je €6,99 per maand. Is dit bedrag te verantwoorden met de aangeboden content en mogelijkheden? NEE

Wij raden dan ook (voor nu) af om deze app te gebruiken totdat bovenstaande zaken opgelost zijn.

2018-07-17T11:57:13+00:00